Цифрова лабораторія

Нормативна база та документація

 

 

Положення про  Цифрову Лабораторію
План роботи Цифрової Лабораторії
Стратегія Цифровізації
Звіт SELFIE
Витяг із протоколу
Матеріально – технічні база
 Метою діяльності Лабораторії є:
  • комплексне забезпечення роботи системи управління освітнім процесом у дистанційному та змішаному форматах навчання (LMS);
  • забезпечення впровадження принципів державної політики розвитку цифрового суспільства, цифрової трансформації у сфері освіти і науки, доступності якісних освітніх послуг для громадян;
  • забезпечення інформаційної відкритості та прозорості діяльності Центру;
  • розвиток системи безперервної освіти та навчання протягом життя.
Основні завдання Лабораторії:
  • проєктування, розроблення, впровадження навчального, методичного, наукового, організаційного, інформаційного, комунікативного забезпечення викладання навчальних предметів (навчальних модулів з професій) за допомогою використання технологій дистанційного навчання;
  • відбір, тестування та впровадження в освітній процес сучасного спеціалізованого програмного, технічного, апаратного забезпечення;
  • налагодження автоматизації освітніх процесів;
  • розробка, апробація та впровадження дистанційних курсів навчальних предметів (навчальних модулів з професій), виховних заходів, заснованих на сучасних технологіях дистанційного навчання, прогресивних формах організації освітнього процесу, інтерактивних методах навчання тощо;
  • навчання та надання консультативної допомоги з підвищення рівня підготовки педагогічних працівників щодо розроблення дистанційних курсів або окремих електронних освітніх ресурсів з навчальних предметів (навчальних модулів з професій); методики викладання дистанційних курсів; використання сучасних технічних засобів підтримки дистанційного навчання тощо;
  • залучення до роботи системи управління освітнім процесом у дистанційному та змішаному форматах навчання (LMS) усіх учасників освітнього процесу, представників інших закладів освіти, установ, державних та недержавних організацій, фахових асоціацій, підприємств, стейкхолдерів тощо;
  • проєктування, розроблення і розвиток цифрової інфраструктури освітнього та адміністративного процесів Центра;
  • дослідження, апробація, розроблення та впровадження цифрових сучасних технологій в процес реалізації освітньої та адміністративної діяльності Центру;
  • створення цифрового навчального контенту для всіх учасників освітнього процесу (у тому числі з підвищення рівня цифрової компетентності, культури особистої безпеки в інтернеті), лендінгу з цифрової освіти, smart-бібліотек;
  • здійснення навчання з підвищення цифрової компетентності всіх учасників освітнього процесу;
  • моніторинг стану цифровізації закладу освіти (SELFIE);
  • систематизація, аналіз та розповсюдження результатів діяльності Лабораторії;
  • забезпечення дотримання академічної доброчесності всіх учасників освітнього процесу;
  • підготовка цифрових менторів.
Структура Цифрової лабораторії:
  • завідувач Лабораторії – Сергій ЧУМАК, викладач фізики, інформатики, обчислювальної техніки; технічна підтримка та адміністрування системи управління дистанційним і змішаним навчанням (підтримка корпоративної пошти, налаштування хмарних середовищ, створення паролів, надання доступу, адміністрування користувачів, налагодження мережі Інтернет) – Сергій  ЧЕЛОВСЬКИЙ, відповідальний за ведення вебсайту Центру;
  • пошук, відбір, вивчення, тестування, апробація, впровадження цифрових технологій (автоматизація розкладів, журналів, звітності, послуг) – Сергій ЧУМАК, викладач фізики,  інформатики;
  • розроблення, організація та впровадження навчального контенту (дистанційні курси, модулі з предметів, професій, підвищення рівня цифрової компетентності) – Ольга ПАНАСЮК, Тетяна БОГОНОС, Тетяна ГУЗЕМА, Олена БУЛАХ, Тетяна ЛИСОГОР, Ірина ПЕТРУСЬ голови МК;
  • забезпечення прозорості та інформаційної відкритості діяльності БПЛ (забезпечення функціонування сторінок в соціальних мережах, YouTube каналів, лендінгів, реклами) – Дарина ВДОВЕНКО, практичний психолог;
  • моніторинг та аналіз рівня цифровізації закладу, ефективності роботи системи управління дистанційним і змішаним навчанням (LMS) (SELFIE, розробка критеріїв та індикаторів, опитування, формування звітів та пропозицій) – Тетяна СТЕПАНОВА, методист;
  • співпраця з усіма учасниками освітнього процесу, представниками інших закладів освіти, установ, державних та недержавних організацій, фахових асоціацій, підприємств (обмін досвідом, участь у конференціях, налагодження комунікацій) – Олена РЯБЧУК, заступник з навчально – виховної роботи

 

Підвищення рівня цифрових компетентностей

 

Цифрові компетентності – це базова річ, без якої неможливо уявити ефективну роботу сучасного вчителя. В умовах періодичних локдаунів і карантинів саме цифрові технології дають змогу не зупиняти навчання, а безпечно продовжувати його в форматах

дистанційний

змішаний

Тому сьогодні цифрова грамотність для вчителя стає пріоритетом.

Спочатку рекомендуємо скласти національний тест на цифрову грамотність 

 

Цифрограм для вчителів

Тест містить 63 запитання й допоможе вчителю дізнатися свій рівень цифрової грамотності, слабкі та сильні сторони.

 

Цифрограм для вчителів створений на основі

 

рамки професійних компетентностей педагогічного працівника.

Запитання тесту покликані оцінити 21 професійну цифрову компетентність, що згруповані в 5 сфер:

  1. Учитель‌ ‌у‌ ‌цифровому‌ ‌суспільстві‌
  2. Професійний розвиток
  3. Використання та аналіз цифрових освітніх ресурсів
  4. Навчання та оцінювання учнів із використанням цифрових технологій
  5. Розвиток цифрової компетентності учнів

Після складання тесту кожен отримає електронний сертифікат, у якому буде вказуватися рівень оцінки за кожною з цих 5 сфер.

Після складання Цифрограму  можна розпочати навчання.

 

Усі  представлені освітні серіали та курси  є безоплатними для перегляду

 

Курс з цифрової грамотності “Код майбутнього: цифрова грамотність для сучасного педагога”

Як створити дистанційний курс в Google Classroom

 

Узагальнена таблиця інструментів ШІ для освітян

Створення модульного контенту та електронна педагогіка для ЗП(ПТ)О України
Учителі в курсі. Онлайн – курс
Про кібербулінг для підлітків. Освітній серіал
Нові цифрові професії.Дія. Освіта
Штучний інтелект для школярів. Освітній серіал
Діджитал – маркетинг для школярів і студентів
Створення модульного коненту та електронна педагогіка для ЗП(ПТ)О України
Онлайн –  курс. Цифровий учитель
Онлайн – курс. Цифрові навички для вчителів.
Онлайн- курс. Ключові уміння 21 століття.
Інтерактивне навчання: інструменти та технології. Освітній серіал
Підготовка педагогічних працівників закладів професійної (професійно-технічної) освіти до застосування цифрових технологій у воєнний та повоєнний час (15 навчальних занять)
Професійна освіта онлайн – навчальні курси з професій
Онлайн курс “Новітні технології для навчання і успіху впродовж життя”
Академія цифрового розвитку